Hardloop (trail)clinic

Hardloopclinics Iphitos

Iphitos organiseert jaarlijks haar hardloopclinic. In 2024 willen we met een groep beginnende hardlopers toewerken naar onze eigen Smokkel Trail op 3 november 2024. We zullen starten met de trainingen na de bouwvakvakantie eind augustus. De te lopen afstand (grotendeels off road) tijdens de Smokkel trail zal circa 5 km bedragen.

Hardlopen bij Iphitos is laagdrempelig, gezellig, sociaal en past bij een gezonde leefstijl. Tevens is het een ideale sport voor iedereen die, onder deskundige leiding, wil werken aan een goede basisconditie en lekker bezig wil zijn in de buitenlucht. Iphitos biedt deelnemers trainingsmogelijkheden op de zaterdagochtend en op doordeweekse avonden tijdens reguliere clubtrainingen.

De trainingen op zaterdagochtend starten om 9.00 uur vanaf het nieuwe clubgebouw aan het Nilantspad in Losser. De beginnende atleten/ atletes worden tijdens de trainingen begeleid door gekwalificeerde ervaren hardlooptrainers, waarbij veel belangrijke aspecten van het hardlopen aan de orde komen. Veel aandacht zal worden gegeven aan coördinatie, kracht, uithoudingsvermogen en blessurepreventie, waarbij inhoudelijk de trainingen worden aangepast aan het niveau van de lopers. De doelstelling is om een afstand van 5 kilometer goed en plezierig te kunnen volbrengen in november.

Via het mailadres clinic@iphitos.nl kun je je aanmelden of meer informatie opvragen voor deze clinic. In totaal kunnen er circa 40 beginnende hardlopers deelnemen.